A játék típusa: labdajáték, csapatsport.
A sportág szerepe: Versenysport, szabadidősport, diáksport.
Sportág célja: Több pontot szerezni az ellenfélnél.
Játékosszám: 2 csapat, 6-6 játékos.
Játékidő: 4×6 perc.
Szabvány kosárlabdapálya, két hagyományos kosárral (305 cm) és egy-egy kosárral a felezővonal és oldalvonal találkozásánál jobb és bal szélen. Ezeken a kosarakon két gyűrű van, egy alacsonyabb (110 cm) és egy magasabb (220 cm). A két plusz kosár alatt egy-egy 3 méter sugarú félkör van felfestve 5 szektorra bontva. Ez a védett zóna.
Játékidő: 4×6 perc. A játékidőt leállítják, ha a játékvezető belefúj a sípjába, ha az oldalsó kosarakba gólt dobnak vagy ha a hagyományos kosarakba dobnak gólt a játékidő utolsó két percében. Ha a negyedig negyed végén az állás döntetlen, annyiszor 3 percet hosszabbítanak, amennyire szükség van a meccs eldöntéséhez.
Labda: A játék során használt labda a szabvány kosárlabda. Más méretű, súlyú labdát csak az egyes számú játékosok használhatnak. A különböző labdákat a játék során az oldalsó kosarak aljánál kell tartani. A játékvezetőnek minden negyed előtt ellenőriznie kell azokat.
Játékvezető: Legalább egy játékvezető szükséges.
Játékosok száma: Egy csapatban nem lehet több, mint 14 játékos. A kezdő játékosok száma a pályán hat fő. Sérülések vagy szabálytalanságok miatti kiállítás esetén sem csökkenhet a pályán tartózkodó játékosok száma 4 fő alá. Ellenkező esetben a csapat elveszíti a meccset.
Játékosok számozása: Minden játékosnak egy kétjegyű száma van, melynek kötelezően látszódnia kell a mez elején és hátán. Az első számjegy megmutatja a játékosok „szerepét”, a második számjegy pedig, az elsővel összeolvasva a játékosok mezszámát adja, mely a csapat minden tagjának eltérő.
A pályán levő játékosok esetében, egy csapaton belül a szerepet jelölő számok összege nem lehet több 23-nál. Legalább két játékos kell legyen a pályán az 5-ös szerepből, egy a hármasból és egy a pivotok közül (1-es és 2-es szerep).
Az egyes szerepeket a játékosok képességei határozzák meg, mint a kézhasználat, járás, futás, egyensúlyozás képessége.
Szerep 5
A sportoló a kosárlabdázáshoz szükséges alapvető képességek birtokában van.
Szerep 4
A sportoló teljesen vagy részlegesen képes használni kezeit. Végre tud hajtani cselezéseket. A kosárlabdázáshoz szükséges alapvető képességek birtokában van, de lassabban hajtja végre azokat, mint az 5-ös számú játékos. Lehetséges, hogy a sportoló számára protézis teszi lehetővé a járást, futást és/ vagy enyhe értelmi fogyatékossággal él. (A meccs során a sportoló kap egy funkcionális értékelést, ami megerősíti vagy elveti a szerepét.)
Szerep 3
Nem feltétlen fogyatékossággal élő sportoló, de mozdulatai nem gördülékenyek, gyenge koordinációs és egyensúlyozási képesség jellemzi. Teljesen vagy részlegesen tudja használni kezeit és képes a hagyományos kosárra játszani. Tud járni és futni, de nem feltétlen tudja végrehajtani a cselezés folyamatát.
Szerep 2
Fogyatékossággal élő játékos. Teljesen vagy részlegesen képes használni kezeit. Képes a helyváltoztatásra, tud a területén belül mozogni, de nem tud futni.
Szerep 1
Fogyatékossággal élő sportoló, aki kerekesszékben is csak mások segítségéven tud közlekedni. Ha a labda túl nagy neki, lecserélheti a számára megfelelő méretűre.